www.vrcholeni.cz  ()

2015 CZ Expedition – Satopanth 7075 m (Indie)

15.12.2015

Ahoj, pokud máte zájem o naší letošní expedici jak jí viděl účastník Jirka, tak je na odkazu:

(odkaz je asi nutno zkopírovat do prohlížeče).

Pokud by měl někdo zájem, tak v rámci akce "Nepálské dny v Brně - stopy na nepálských osmitisícovkách, tentokrát o Manaslu" budou vystaveny některé naše fotky a proběhne přednáška z našeho výstupu na Manaslu a to 6.2.2016 v Technickém muzeu.

Pavel

23.11.2015 - přidali jsme ještě dvě pozvánky na naše nejbližší promítání v Olomouci a Šumperku.

2.11.2015 - do fotogalerie přidána nová aktualizovaná pozvánka na horolezecký sraz v Bezuchově. Rozšířeno o promítání Trávy z loňského výskupu na K2.

Dnes je státní svátek 28.10.2015 a také příležitost trochu souhrnně popsat časový průběh expedice – ale jen velmi stručně. Do fotek přidána také pozvánka na sraz Bezuchov.

18.9.      V brzkých hodinách přílet do Dillí, odpoledne návštěva Kutubova minaretu

19.9.      Někteří památky (Tádž Mahal) a Olga a Pavel – úřadování – briefing

20.9.      Odjezd z Dillí (9:45) a autobusem až do Rishikeshe (16:30). Luxusní ubytování.

21.9.      Další jízda trochu menším autobusem do Uttarkeshe (9:30 – 17:00). Počasí nic moc, úroveň ubytování i stravy dost poklesla, deky a voda studená.

22.9.      Již jen terénním autem cesta do Gangotri (10:50 – 15:10). Počasí ještě horší, prší, ubytování už opravdu jako v horách.

23.9.      Sice odpočinkový den, ale také aklimatizační vycházka kolem Kedar Gangy. Potkáváme i větší skupinu Čechů (Brno) na „meditačním“ výletu

24.9.      Došlo na pěší pochod. Trochu zmatky s nosiči, pak jich je málo a něco nesou koně. 10:00 – 16:15 šlapeme až do Bhujbasy (asi 3800 m). Motlitební a meditační místo, několik budov i „hospoda“, spíme již ve stanech a tak tomu bude i nadále. Počasí ovšem již moc pěkné. Konečně vidíme spousty hor (Shivling, Bhagirathi, …..)

25.9.      Pochod až k pramenům Bhagiráthi (Gangy) a dál po rozbitém ledovci a nepříjemnou strání do Nandanbanu – 4500 m. Je tu nějaká expedice na Bhagiráthi III, skupina Pepy Skaly (trek) i Veroniky (Bhagirathi II). Zmatky s nosiči a někteří jdou dvě vynášky, aby vše odnesli.

26.9.      Poslední pochod, dost dlouhý, závěr nepříjemný přechod ledovce a morény a nakonec sestup k jezeru do místa BC – Basukital (4950 m). Je to docela příjemné místo a jedna expedice. Zmatky s nosiči pokračují. Někteří musí jít 2 x aby se to vše odneslo a nenesou 25 ale třeba i 70 kg.

27.9.      „Odpočinkový“ den. Trochu se kazí počasí, k večeru i sněží.

28.9.      Jdeme směr Satopanth. Asi v 17:00 stavíme tábor - mezitábor C0 (5150 m). Výška malá, ale dost daleko. King táboří kousek dříve a druhý den se se zdravotními problémy vrací do BC.

29.9.      Pokračujeme do C1 a stavíme tábor na 2 místech něco nad 5300 m (já s Olgou a Dominikem asi 5370 m).

30.9.      Zdoláváme první práh (nějaké starší fixy), musíme čekat na konci ledovce – míjíme sestupující neúspěšnou expedici a dost se motají. Konečně asi v 17:30 stavíme C2 (5900 m). Tedy jen Olga, Dominik a já. Tonda a Laněk spí asi o 150 m níže. Trochu „špekulují“ s možností vystupovat další dni stále dál až přímo na vrchol – láká je pěkné počasí, ale po „domluvě“ tuto myšlenku opouštějí. Jirka s Davidem zůstávají v C1 ??? David k večeru alespoň „vyběhne“ na otáčku k Tondovi a Laňkovi.

1.10.      Dost fouká a všichni se vracíme do BC.

2.10.      BC – odpočinkový den. Mě přepadají „zuby“ a vypadá to dost kriticky.

3.10.      BC  a můj stav je dost špatný, nasazuji "trochu" léky.

4.10.      Většina stále v BC. Původně jsme měli jít již nahoru, ale s ohledem na můj stav se popyt prodlužuje. Pouze Jirka a David již jdou do 1, aby si trochu vylepšili aklimatizaci. Navíc k večeru  zataženo a trochu sněží.

5.10.      Ráno naštěstí jasno. Jdeme do C1. Já sice na silných antibiotikách, ale jde to. V 16:20, právě když slunce zachází za kopce jsme všichni v C1. Tentokráte 5300 m. Pouze Jirka a David jsou již v C2 - , tedy jako minule Tonda (5750 m).

6.10.      Všichni jdeme vzhůru a všichni (i Jirka a David) končíme dnes v "našem" C2 (5900 m). Dost se ochladilo, teplota klesá na -21°C.

7.10.      Všech 7 nás pokračuje po krásném exponovaném hřebení (pilíři). Na exponovaných úsecích hřebene byly fixy. Většina cesty přímo po docela ostré sněhové hraně. Kolem 16. hodiny stavíme ve výšce 6400 m C3. Místo nádherné – okraj hluboké ledovcové trhliny.

8.10.      Vařím od 4 hodin. Podle plánu před 7 vyrážíme vzhůru k vrcholu. (Olga, Dominik a já, ostatní  později). Je to dost strmé a stále strmé, tvrdý, sníh, do kterého se ale neboří a tak to jde docela rychle. Jirka se někde nad C3 otáčí. Naše trojka pokračuje mezi skalami stále prakticky rovně vzhůru, až trhlinou prolézáme „vrcholovou“ převějí. Tonda, Laněk a David pod posledními skalkami traverzují více doleva a na vrchol se dostávají o něco dříve obejitím převěje. O půl druhé se společně fotíme na vrcholu – vlastně je to takový docela zajímavý hřeben. Sestup a do půl páté jsme všichni v C3.

9.10.      Sestupujeme do C1. Někteří by to stihli až do BC, některým se naopak chtělo zůstat již v C2, ale společnými silami to dáváme nakonec všichni do C1 a je to dobře.

10.10.    Již celkem v pohodě (kromě toho, že někteří mají na zádech až 35 kg) putujeme do BC.

11.10. – 12.10.   BC. Balíme a odpočíváme. Máme časový náskok a tak dolů půjdeme 2 dni místo původně uvažovaného jednoho.

13.10.    Jdeme do Bhujbasy. Je to i tak dlouhé a docházíme již po tmě něco před 18 hodinou (cestou jsme ještě trochu hledali akvamaríny). Něco v Indii opravdu nezvládají. Nosičů je málo, zmatky, ještě dost dlouho čekáme, než donesou věci. Ale nakonec donesou.

14.10.    Cesta do Gangotri je pro nás již úplně v pohodě i když je to asi 16 km. Poslední metry začíná pršet. Tedy počasí nám vyšlo excelentně – strefili jsme se přesně mezi deště.

Ještě 2 dni cestujeme do Dillí, debriefing a 2-3x hospoda s pivem a letíme domů.

Pavel

Sobota 17.10.2015 - ležíme na pokoji na hotelu (tedy žádné pohodlí - 4 na jednom pokoji), vše zabaleno (každý nějaká ta nadváha - tak uvidíme jak to chodí v Indii). Ještě večeře a za pouhé 4 hodiny už jedeme na letiště a letíme domů.

Přidal jsem ještě nových asi 32 fotek pro lepší představu, jak to asi tak bylo. Časem snad bude i drobný popis. Jinak pro zájemce o podrobnější informace i více fotek: promítání bude v Bezuchově 14.11.2015 v rámci programu tradičního srazu.

Čtvrtek 15.10.2015 - pár nových fotek z cesty tam. P.

středa 14.10.2015    15:00   sedíme v Gangotri v místní hospodě po druhém dlouhém dni pochodu. Venku silně prší a prší, a my ještě čekáme na nosiče a pak ještě asi kousek popojedeme autem někam spát. Na vrcholu Satopanth 8.10. Laněk, Tonda, David, Olga,Dominik, Pavel... Jirka otočil asi v 6500m.

Všichni živí a celkem zdraví.

24.9.2015   Ahoj, tak je 24. a odcházíme z Gangotri... To je tedy definitivně poslední zpráva. Přidány fotky.

23.9.1015   Spojení již jen nouzově přes záchvěv přes mobil a to navíc dost draze. Ovšem i to je jen několik minut, kdy běží proud a je další správná konstalalce bohů.

Jsme v Gangotri a zítra již odcházíme. (nebud ejiž žádné další spojení ani telefon). Počasí různé, včera na cestě pršelo, dnes zatím pěkně, pát dní má zase pršet , ale jinak jsme všichni v celkem přijatelném - standardním - stavu. Potkali jsme se i s Pepou Skalou a jako kolegou a tak se nás tu různě kolem pohybuje větší množství.

Tak tedy pozdrav všem a na nějakou dobu se bohužel odmlčíme.

20.9.2015 - 01:00

Poslední zprávy z Delhi a možná poslední zpráva než se odmlčíme na delší dobu. Již dnes ráno odjíždíme a tak je možné, že už nebude žádné spojení. Navštívili jsme QUTUB MINAR, rozsáhlý areá, jehož dominantou je Kutubův minaret - nejvyšší kamenná stavba v Indii (72,8 m, 12 století) a také věhlasný ocelový sloup.

Včera jsme s Olgou vyřídili povinný brífink a někteří naopak navštívili Agru. Přiletěl David a tedy jsme již kompletní sestave. Navíc přiletěla také Veronika + 2, kteří souběžně  námi zamíří na Bhagirathi II, ale přesnější průběh spolupráce se bude teprve ujasňovat.

Významným mezníkem je nález výborné hospodu s dobrým jídlem a zejména ovšem s výborným a chlazeným pivem, škoda odjíždět.

Pavel

Ještě pár fotek z návštěvy památek - QUATAR MINAR, ...

18.9.2015    Indie - Delhi

Doprava i setkání na letišti proběhlo skvěle. Každý jsme měli nějakou tu nadváhu (zpravidla kolem 4 kg) a výškové boty na sobě a podobně, ale dámy byly šikovné a tak to prošlo bez problémů. Také byla provedena kontrola osobní nadváhy a provedena fotodokumentace stavu za přítomnosti  nezbytného Krtečka.

Let i občerstvení v Istanbulu v pohodě a teď už jsme na hotelu v Delhi a chystáme se na snídani.

P.

16.9.2015

Poslední  přípravy. Tedy spíše již jen horečnaté balení a snaha to nějak dostat do váhy a objemu (pracoval jsem na tom celou noc a zatím se mi to moc nedaří). Zprávy – předpovědi – počasí z našeho cílového místa nejsou nyní právě optimistické. Do neděle má napadnout v BC asi 80 cm sněhu, nahoře přes metr.  Snad to tím skončí a bude to jen takový dobrý základ. Pokud to tak je, tak je asi dobře, že už tam nejsme, jak nám bylo různě doporučováno  a raděno. Další zprávy budou hlavně podle toho, jak se nám podaří kde připojit.

P.

10.8.2015

Čas odletu se blíží a tak už jsou věci jasnější a přípravy intenzivnější.

Všichni letošní účastníci mají možnost vystoupit na oba kopce, ale jak to nakonec dopadne, to nikdo neví. Kromě "stálých" účastníků jsou členy i nové tváře. Celkem je nás nyní tedy 8: Olga, Pavel, Tonda, Vítek = Laněk, Jirka, Petr = King, Dominik a David (pořadí třeba podle toho, jak se kdo přidával).

Kromě toho nezávisle na nás se bude v oblasti pohybovat i menší trekařská skupina s plánem přejít sedlo KALINDI KHAL 5950 m.

Právě probíhá vyřizování víz a když to dobře dopadne, tak již za měsíc a pár dní odlétáme (16.9.2015 je poslední den co jsme tu).

20.4.2015

Pomalu dáváme dohromady vybavení a občas se koukneme jaké je tam počasí. Zatím nám mrzne i v BC a dost sněží:

8.3.2015

Ahoj,

tak jsme si pro letošní rok vybrali dva kopce, které zatím ani nejsou na wikipedii a moc Čechů na nich zřejmě nebylo. Zatím jsme zjistili, že v roce 2001 byl na vrcholu Marek Šafařík s šerpou a v roce 2009 se nad 3 tábor dostala Veronika Bártová. Jednání s agenturou pokročila, ale stále je co jednat i s indickými úřady. Je to v Indii ještě komplikovanější, než v jiných podobných státech.

Je nás nyní celkem 8 a asi to tak již zůstane. Naším cílem je tradičně lehký výstup samozřejmě bez šerpů a podobně a to v nějaké kombinaci na obě hory.